Pedellenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afnemen van de belofte

3 plaatsers

Ga naar beneden

Afnemen van de belofte  Empty Afnemen van de belofte

Bericht van Pedel Maastricht wo apr 19, 2017 1:09 pm

Graag ontvangen wij van jullie de tekst die op einde van de promotie bij uitreiken van de bul waarin ook de 'belofte' is opgenomen, zoals wij tijdens de pedellendag hebben besproken

Pedel Maastricht

Posts : 3
Join date : 19-04-17

Terug naar boven Ga naar beneden

Afnemen van de belofte  Empty Re: Afnemen van de belofte

Bericht van Wilko Elsinga Tilburg wo apr 19, 2017 1:21 pm

In Tilburg is het niet zo zeer het afnemen van een belofte, maar het wijzen op rechten EN plichten.

In NL
Uit kracht dan van de bevoegdheid, ons bij de wet en bij de reglementen der universiteit verleend;
volgens besluit van het College voor Promoties van Tilburg University, verklaar ik bij deze, u

.....naam en alle voornamen van de kandidaat .......

te bevorderen tot Doctor.
U verwerft hiermee alle rechten die door wet of gewoonte aan het doctoraat zijn of zullen worden verbonden.

Naast rechten zijn er ook plichten verbonden aan het doctoraat. Dat zijn op de eerste plaats plichten gericht op integere wetenschapsbeoefening. Het voorrecht als doctor bekend te staan in de samenleving, betekent ook dat deze op uw integere en onafhankelijke oordeel moet kunnen vertrouwen.

Ten bewijze van uw bevordering tot Doctor stel ik u de oorkonde, door Rector en promotor(es) ondertekend en met het zegel der universiteit bevestigd, ter hand.



En in ENG
By virtue of the authority, granted to us by the law and by the regulations of the university,
in accordance with a decision by the Doctorate Board of Tilburg University, I hereby promote you

......name and all first names of the candidate…

to Doctor. You acquire hereby all the rights that by law or custom are or will be attached to the doctorate.

Apart from rights, a doctorate also comes with obligations. These, first of all, include the execution of research and all other scholarly activities with the utmost integrity. The privilege of being a doctor also entails that society needs to be able to rely on the sound and independent judgment of those holding a doctorate.”

As proof of your promotion to doctor I hand you the certificate, signed by the Rector Magnificus and the supervisor(s) and reaffirmed by the seal of the University.

Wilko Elsinga Tilburg
Admin

Posts : 18
Join date : 21-11-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Afnemen van de belofte  Empty Re: Afnemen van de belofte

Bericht van Pedel OU Wendy de Beer do apr 20, 2017 10:00 am

Beste collega's uit Maastricht,

Hierbij de "belofte" van de OU.
Groetjes Wendy.

De promotor spreekt de promotieformule uit, waarbij van de promovendus gevraagd wordt de belofte van integriteit te doen.
De promotieformule luidt:

Promotor:
Uit kracht van de bevoegdheid, ons bij de Wet toegekend en volgens het besluit van het College voor promoties, verklaar ik bij deze u, … (voornaam en naam van de promovendus) te bevorderen tot doctor aan de Open Universiteit met alle daaraan door wet en gewoonte verbonden rechten en plichten jegens wetenschap en samenleving. Belooft u dat u altijd volgens de beginselen van wetenschappelijke integriteit te werk zult gaan, eerlijk en zorgvuldig, kritisch en transparant, onafhankelijk en onpartijdig?
Promovendus:
Dat beloof ik.
Promotor:
Ten bewijze dezer promotie overhandig ik u de bul, door rector magnificus, voorzitter en promotores ondertekend en een door alle aanwezige leden van de promotiecommissie getekend proefschrift.

Pedel OU Wendy de Beer

Posts : 2
Join date : 06-04-17

Terug naar boven Ga naar beneden

Afnemen van de belofte  Empty Re: Afnemen van de belofte

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum